O NOXy ®
Technologia SCR
Skrót SCR oznacza selektywną redukcję katalityczną. W silnikach diesla z katalizatorem SCR roztwór mocznika NOXy aplikowany jest komputerowo do przewodu spalinowego. Zużycie NOXy stanowi ok. 5% wielkości zużycia diesla. Mocznik, w którego skład wchodzi azot, przetwarzany jest w wysokiej temperaturze (ok. 200oC) w amoniak (NH3), co wskutek działania reakcji chemicznej w katalizatorze prowadzi do wydzielenia się azotu (N2) oraz wody.
W przypadku silników z katalizatorem SCR nie dochodzi do wprowadzania do układu zasilania silnika części spalin, jak to ma miejsce w przypadku układów EGR (recyrkulacji spalin), spalanie diesla spada aż do 8%. Dzięki SCR silnik osiąga lepszą wydajność, a dzięki ograniczeniu spalania paliwa redukowana jest również emisja cząsteczek stały.
![o-noxy](https://blue-tank.pl/wp-content/uploads/2017/01/o-noxy.jpg 800w)
![noxy-man](https://blue-tank.pl/wp-content/uploads/2017/01/noxy-man-223x300.png 223w, https://blue-tank.pl/wp-content/uploads/2017/01/noxy-man-261x346.png 261w, https://blue-tank.pl/wp-content/uploads/2017/01/noxy-man.png 261w)